17 Nisan 2012 Salı

Nikah Şekerim

Farkettim ki alırken yaparken en çok emek verdiğim (ailecek verdiğimiz) detayları atlamışım. Nikah şekeri ve davetiye detayı :) Bir kere erkeklerin tekdüzeliğini ve kolaya kaçma eğilimlerini bir kere daha tasdikleyip onayladım. Çünkü ben hep nikah şekeri ararken kullanışlı, aynı zamanda görsel açıdan da göze gönle hitap eden birşeyler vardı aklımda. Nette dolandım durdum Leyla'sını arayan teknolojik Mecnun misali. Birkaç kullanışlı nikah şekeri fikri buldum tabi. Anahtarlık, notluk, çerçeve, küçük kutular (ben genelde bunlara minik küpelerimi koyarım) küçük seramikler, hatta fidanlar gibi. Magnetleri, süslü telli sepetleri direkt eledim zaten. Şahsen magnetlerin ömrü bizim evde 3 aydır. Buzdolabımızın da bi kapasitesi var sonuçta hangi birini taşısın kapağında :) 3 ay boyunca dolabı silerken büyük bir sabırla magnetleri tek tek indirip silip tekrar aynı sırada tek tek dizebiliyorum. Sonrasında söylemek istemiyorum ama o kadar para boşa gidiyor kısaca.
Önce nikah şekeri yerine fidan vermeyi düşündüm. Bu işi hem uyguna hem de çok güzel yapan bir yer de buldum. Sonra vereceğim kişileri düşündüm. Annemin tarafından sülalem sanki anadan doğma bahçıvan, iyi hoş yetiştirebilirler ama baba tarafım hele ki şirket ve okul arkadaşlarım (ben dahil) orman katliamı yapmış gibi olcaklar benim yüzümden diye bu fikirden de vazgeçtim. Ama düşünenler için fidan alabileceğiniz linki ekliyorum TIK.
En son nikah şekeri için anahtarlıkta karar kıldım nişanlıma zorla da olsa onaylattım :) Yalnız ben nikah şekerimi kendim(annem,yengelerim nedimelerim) yaptım. Bu yüzden malzemeleri gidip kendim aldım. Düğün alışverişi ev dekorasyonu arasında bu işi de kendiniz üstlendiğinizde yorucu olabiliyor kabul ediyorum. Fakat bir anahtarlıklı nikah şekeri için tanesine 5.5 TL vermeye de niyetim yoktu :) Anahtarlığa göre fiyat değişiyor tabi. Metal anahtarlıklar, plastik anahtarlıklar, cam biblo anahtarlıklar, keçe anahtarlıklar çeşit çeşit. Nikah şekerleri genelde cicili bicili bayanlara hitap eden şeyler oluyor. Ben hediye edeceğimiz bay- bayan herkesin kullanabileceği birşey olması açısından ağır metal ev şeklinde anahtarlık kullandım. Her ne kadar ev şeklinde anahtarlıkları almaya gittiğimizde satıcı "Emlak işiyle mi uğraşıyorsunuz?" dese dee :D Bence anlamlıydı :) Nişanlıma taşıttığım 200 adet metal ev anahtarlık, 3-4 kilo badem şekeri, 300 adet tül ve 100 metre saten kurdale ile ortaya çıkan nikah şekerimiz aşağıdaki gibidir :)
Şekerim
Nikah şekeri için teşekkür kartlarım



Davetiye ön yüz
Davetiye arka yüz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder