25 Ağustos 2014 Pazartesi

Ustam ve Ben - Elif Şafak

Bu kitabı okumak için biraz bekledim, itiraf ediyorum. Muhteşem Yüzyıl dizisi yeni bitmişken, bir de aynı döneme ait kitap okumayayım da şu "zinhar" ya da "Sultan Süleyman Han Hazretleriii"nden az biraz kurtulabileyim diye :)
Kitabı okurken dizide bu karakterlere de yer verilseydi keşke diye düşünmedim değil. Hoş olurdu, renk katardı :) Zira (Muhteşem Yüzyıl yan etkilerinden biri daha) beyaz filin yavruluğundan olgunluğuna kadar çok şirin olduğunu hayal ettim durdum. Kitap dizide az biraz yer verilen Mimar Sinan ile önceleri çırakları olan zamanla kalfalığa kadar yükselen 4 öğrencisinin hikayesini anlatıyor. Tabi diziden aşina olduğumuz, hırs, şehvet, kan, intikam eksik olamıyor :) Çok fazla anlatıp da merakınızı gidermek istemediğimden alıp okumanızı tavsiye ediyorum şahsen. Aşağıda kitabın açıklamasını da bulabilirsiniz.

Öğrenme aşkıyla geçti ömrümüz, aşkı öğrenemesek de…

Tarihimizin en önemli ve çalkantılı dönemlerinden biri olan 16. yüzyılda İstanbul… Hindistandan gelen beyaz bir fil ve onun sırlarla dolu bakıcısı: Çota ile Cihan. Filbaz aynı zamanda bir üstadın çırağı. Ustası ise Sinan. Bu toprakların yetiştirdiği en büyük mimar.
Elif Şafakın muazzam hayal gücü ve zengin diliyle Osmanlı tarihinin derinliklerine doğru şaşırtıcı bir yolculuğa çıkıyoruz. Karşılıksız bir aşk, iktidar kavgaları, yobazlığın ortasında yeşeren sanat ve beklenmedik bir ihanet…
Bir tarafta bilime ve öğrenmeye inananlar, bir tarafta gelişmeyi durduranlar...
Ustam ve Ben, tarihi kişiliklerin, camilerin, kütüphanelerin, türbelerin, köprülerin resmigeçit yaptığı, rengârenk, canlı, sürprizlerle dolu bir dönem hikâyesi…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder