24 Mart 2012 Cumartesi

Mutfak Ivır Zıvırları

Neredeyse tamam. Tam bir pazar günü yine favori gezi mekanımız İkea'daydık (bıkkınlık geldi biliyorum.) Ama her bişey pek şirin dayanamıyorum. Tüm lazımlıklı, lüzumsuz, ıvır zıvır vazosuna kadar ne varsa topladım sanırım. Aldıklarımın hemen hemen hepsi şu anda indirimde. Vazom çok şirin bu arada :) İçine de yapma turuncu, yeşil ve sarı çiçek koydum. Yatak odasındaki komidine yerleştiriciimm komidinlerim gelirse.. Vazo şu anda 1 TL, çiçeklerin de tanesi 1,95 TL. Bknz.


Vazom
Çiçeklerim rengarenk =)
Oralarda dolaşırken mumluklara rastladık ki onlarda indirimde. Ben bu tahta olanı beğendim. Şu anda camdan minik mumluklarda indirimde. Tabi küçük kokulu mumlardan da aldık, dayanamadım eve gelince mumlarımı tek tek dizdim bile =) Mumluk 12,95 TL, mumlar 36'lı paketlerde 6,95 TL.

Ben aşağıdaki mumluğu da beğendim aslında. Birbirine geçirebilen veya ayrı ayrı kullanabileceğiniz 12 adet mumluktan oluşuyor. Birbirine geçirmek de çok basit, istediğiniz şekli verebiliyorsunuz. Daire yapılabilir, 2 paket alınıp 24 tane mumluktan kalp yapılabilir, örnekteki gibi kocaman bi S yapılablir mesela :) 12'li paketi 22,95 TL.
 
Geçelim mutfağa :) Geçen haftalarda mutfağımız, dolayısıyla da tezgahımız küçük olduğundan bazı el altında olması gereken şeyleri toplayabilmek için tezgah üstü raflarından almıştık. Bu hafta onları doldurdum =) Tuzluk biberlik zaten daha önceden aldıklarım vardı da baharat takımı almamıştım. İyi ki almamışım çünkü alsaydım kesin burmalı kapaklı bir takım alırdım. İkea'da 4'lü satılan baharatlıkların kapakları iki yönlü açılıyor. Bir tarafı geniş ağızlı (bol baharatlı yemekleri hazırlarkene) bir tarafı da delikli (bildiğimiz tuzluk gibi). Yemek yaparken "elim kirlendi aman efendim elim yağlandı açamadım, gel bi açıver, hadi açmışken de yavaş yavaş döküver" gibi muhabbetlere girişmeden çok pratik açıp şak diye sepeleyip rafına yerleştirebilirsiniz.
Raf - 29,95 TL

Baharatlık - 4'lü paket 5,95 TL
Ben (annemler sürekli uyarsa da) sanırım çok kağıt havlu kullanıyorum :/ Kağıt havluluklarda genelde tezgah üstü araç gereçlere takılıyor. Bilinçaltımdan sürekli "tezgahımda yer kaplamasın tost makinemi nereye koycam ben" sesleri yükselirken havluluğu da gördüm ki tezgah üstüne asılabiliyor. Pek mutlu oldum hemen aldım. Havlumu bile koydum yine dayanamadım. Baktım astıkça tezgah şenlenmeye başladı asılabilen ne varsa topladım alttaki sirkelik gibi =)


Havluluk 14,95
Sirkelik 17,95 TL
Bu günlerde İkea'ya gideniniz varsa mutlaka her mutfak dekorasyonunda tezgahtaki bu nihalelere rastlamıştır. Ben çözdüm İkea'nın politikasını. Her dekorda gördüğüm ürüne o kadar alıştım ki kendi tezgahımda görmezsem çıplakmış gibi gelicek sanki. Tabi mantığı elden bırakmadım baktım işime yarar mı yaramaz mı. Tabi ki lazımlıklı geldi aldım :) Nihale. Bildiğimiz sıcak tabak çanak altına konan koruyucu ürün. Bir büyük bir küçümen boy olmak üzere iik adet aldım benim de mutfağım İkea mutfağı oldu :)Büyük olan genelde ocağın hemen yanında duruyor. Küçümenini de masamda kullanırım büyük ihtimalle.
Nihale - 14,95 TL



Küçümen nihale - 5,95 TL

Bulaşık makinesini aldım deyu her daim açabileceğimi sanmadım :) O sebeple iki kaşık iki çatal yıkarım süzülür amacı ile çok yer kaplamayan kaşıklığı olan ama kaşıklığının altı delik olan (su toplanmasınmış) bulaşıklığı aldım. Diğer metallere göre daha az yer kaplıyor gerçekten. Metal de değil paslanmaz küflenmez çatlamaz patlamaz diye bunu seçtim işte. Çok aramadım kısaca denk geldi aldım :) Son olarak çekmece düzenleyici kaşıklık olarak da bu ayarlanabilen kaşıklıktan aldık. Klasik kaşıklıklar biraz küçük geldi çekmeceme duruşunu beğenmedim. O yüzden İkea'dan aldığım çekmece ayıracını kullandım. Bu ayıraç ile çekmecenizi boydan boya istediğiniz aralıklarla en fazla 3 'e bölebiliyorsunuz. Boylamasına böldüğünüz araları da istediğiniz uzunlukta istediğiniz kadar parçaya ayırabilirsiniz.
Bulaşıklık - 12,95 TL


Kaşıklık - 22,95 TL
 Not: Burada bahsettiğim masayı da aldı sevdiceğim orta sehpa eyledik :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder